2014. július 4., péntek

Cook-out

Jul. 2. (szerda): 7:30-kor kezdtunk, mert bagel volt reggelire, elozo este mindent elokeszitettunk. Lois egesz nap a Burgessben volt, atkuldte hozzank Emilyt, hogy egy kicsit lazitson, szegeny a fiuktol mar idegbajt kapott. Meglepo modon teljesen jol elvoltunk, nem nagyon szolt bele semmibe es viszonylag sokat segitett is. Elmeselte mit ossze nem szerencsetlenkednek a fiuk, pl. Wasowski a forro zabkasat egy muanyag edenyben akarta felszolgalni, Mate egy lapattal akarta "osszeszedni" a kiontott felmosovizet etc... Reggeli kozben az overnightot takaritottam, a gyoztes labas olyan tiszta volt, mintha nem is hasznaltak volna, de igazabol mind szepen el volt mosva. Kaptak egy tortat, a tetejere tettem epret es barackot, orultek, mint majom a farkanak. Meg en is, mert nem kellett suvickolnom. Abszolut win-win, nem is tudom miert csak tavaly jutott eszembe ez a korszakalkoto otlet. Reggeli utan volt fel ora szunetunk, aztan a tarsasag egyik fele az ebeddel foglalkozott, a masik (B.Alek...) a delutani cookout-tal es a plafonig ero szallitmanyokkal. Kicsit kaotikus volt a helyzet, alig fertunk el a sok szallitmanytol, jott a Sysco, a Ring Brothers, a tejesember es a kenyeres ember. Mivel penteken, julius 4-en, nincs kiszallitas, Lois hatalmas mennyisegeket rendelt, hogy kihuzzuk valahogy a hetvegen. Csak viszonyitaskeppen, tobb mint fel oraig voltam a fagyasztoban mire mindent     elpakoltam es a menu szerint sorbaraktam a polcokon. Mindezt rovidnadragban, poloban es dzsekiben. Az igazat megvallva az elso 5-10 perc az, ami nagyon rossz, amikor a cipo vekony talpan keresztul felkuszik a hideg, mert zoknit hordani persze tok hulyeseg. Legalabb akkora, mint amikor tavaly leterdeltem pakolas kozben, es odafagyott a terdem, de ne bolygassuk a multat. Ha eleg ideig vagyok bent lassan kezd beallni a hipotermia, kellemes melegseg ont el, szinte mar elvezem. Raadasul csond van, nem hallatszik be az enekles az ebedlobol. De egyszer muszaj kimenni... Ebed utan 3 es fel ora szunetunk volt, lezuhanyoztam, aztan fekudtem fel 4-ig. 4-re mentunk vissza, Lois mar javaban izzitotta a faszenet, a konyhas fiuk is megerkeztek idoben. Eloszor jo kis magyar munkamoral uralkodott, Lois dolgozott, a "szakertok" meg korbealltak es neztek. Nagy nehezen aztan eszrevettek magukat, el is kuldtem par fiut asztalokert, karra is gyurjanak, ne csak pocakra. Foleg a belpoklos Wazowskira fer ra a mozgas, mast se csinalt, csak tenfergett ki-be a hutobe, evett-ivott. Amig vartunk a grillre, berendeztuk a terepet, szepen megcsinaltam a szokasos tanyeros-kenyeres asztalkamat. Fel ot fele kezdtunk sutogetni, a fiuk a burgereket, a lanyok a zoldsegeket, Lois es Emily a konyhaban fozte a hotdogokat, a kukoricat es a vega burgereket.  Fel hattol volt a vacsora, de negyedkor elkezdett aramlani a tomeg. Nicole es Hugh odajottek hozzam megkerdezni, hogy kezdhetunk-e, mondtam, hogy inkabb Loistol erdeklodjenek, erre Hugh: "Oh no, I'm scared of Lois!" Meg tudom erteni... :D Kicsivel fel hat utan kezdtunk, befogtam magam melle Danit es Manot, ok osztogattak a bucikat, en meg a tanyerokat. Voltak kisebb fennakadasok, a varazsszavak (please es thank you) aranya se volt kielegito, de legalabb a counselorok igyekeztek raszolni a gyerekekre. Nagy sokara, miutan mind az 500 ember vegigment, vegre mi is sorra kerultunk, mar kopogott a szemunk. A resource staff kivetelesen udvarias volt, tobben is odajottek megkoszonni, hogy a fusttol kifolyt szemekkel, 40 fokos melegben is hosiesen helyt alltunk es ilyen awesome vacsorat keszitettunk. You are very welcome. Fel 8-8 korul vegeztunk a takaritassal, Wasowski mosott fel, es hol mashol kezdte, mint az ajtoban... Kerdezem tole, hogy nem akarna mondjuk valahol mashol nekifogni, ahol nem jarkalja ossze mindenki? Erre o: 'Nem tudom hol...' Talan a konyha hatuljaban, ahol mar nincs mozgas?? Holy crap... Ez volt az utolso csepp a poharban, vegkepp elegem volt ebbol a napbol. Komolyan, ugy erzem magam, mint Dark Helmet: "Sejtettem, csupa balf*sz van korulottem..." Folyton masok helyett kell dolgozni, lekapcsolom a lampat, amit mas egve hagy, felhozom a pincebol az ures kartondobozt, amit mas lazan ott hagy, masok helyett mosogatok es senki meg nem kerdezne, hogy segitsen-e, nyugodtan kolazgatnak, konyekig turkalok az eldugult, mocskos lefolyoban, amit mindenkinek derogal kitisztitani, mert gusztustalan. Igen, nekem is gusztustalan, de nem harap, es van szappan, szepen kezet lehet mosni utana. Olyan ideges voltam, Balinttal meg vagy fel oraig szidtuk oket, miutan elmentek. Utana rajottem, hogy bennem van a hiba, nem szolok nekik, mert tudom, hogy ugyse csinaljak meg rendesen, inkabb elintezem en, nem szeretem, ha rank van bizva egy feladat es nincs tokeletesen elvegezve. Igy viszont sose tanulnak a hibaikbol, ordogi kor. Vissza kell vennem a maximalizmusbol es a munkamaniabol, barmilyen nehez is lesz...  Holnap mindenesetre szabadnap, mar alig varom. Kody bulijat sajnos lemondtam, nem tudtuk biztosra megoldani a hazautat, es mivel pentek reggel 7-tol dolgoznom kell, nem merem megkockaztatni, hogy nem erek vissza idoben. Amugy is rossz idot mondtak, boven eleg lesz egy kis hyannis-i chill.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése